Alla inlägg under december 2015

Av linn blad - 31 december 2015 20:30

"Japp jag väger 70 o jag hatar det. När jag klämmer mig i mina kläder så ser jag ut som en marsmallow som nån virat en sytråd runt."
Exakt så. Men detta är sista tjockdagen i år!

Hahaha jaaa just det, det var ju sista dagen på detta året ja.

2016 ska bli ett glatt år. Jag ska sluta missbruka cocacola och sluta röka och börja äta bättre och röra mig mer. Jag ska ge mer kärlek till mina barn, min man och familj, inte dömma, va generös, tänka positivt och både ge av mig själv och ta för mig av livets goda.

Gott nytt år mina vänner

Av linn blad - 22 december 2015 20:06

Jag har bestämt mig. Jag tänker inte vara ledsen mer över skiten med syrran. Fan heller. Jag gör så gott jag kan och jag har aldrig sagt ett ont ord om min systerdotter. Aldrig. Men min stora tjej går tydligen o snacka ner på. Liksom för att övertyga mig om att allt som någon annan sagt om hennes dotter är bullshit, så hette det att "Min dotter skulle aldrig kasta bananskal på dina väggar och ditt golv, som Alice gjorde hos mig senast, glatt påhejad av linnea, fråga din pappa får du se". För att verkligen förtydliga och för säkerhets skull boosta upp det hela så jag blev helt övertygad så skrev hon också att hennes dotter är frökens favorit på dagis. Det hela handlade om en incident på dagis där min systers dotters fröken klämt om hennes hand så den blev blå. Jag vet, helt jävla sjukt men så var det. Det var tydligen inte ens N fröken vart arg på, men hennes hand kom i kläm kan man säga.
Här under är smset. Jag har strukit min systerdotters och dagiskompisens namn av hänsyn och namnet som är ersatt med "någon" är namnet på den person som egentligen haft alla dessa "nedvärderande åsikter" om syrrans dotter "N".
Äsch. Så trött.
Nu har jag fått de två minsta i säng, nu lite mys med de stora innan de ska lägga sig. Vart på deras jättemysiga avslutning idag!

Av linn blad - 18 december 2015 18:30

Jag sysselsätter mig, har en del att styra med, små barn och snart jul och sådär.. Men hela tiden är det någon som sitter på min axel och nynna sorgliga melodier..
Varför är det såhär? Vad har jag gjort? Mer än den gamla skiten som hände för två år sedan. Varför nu?

Om jag bara förstod.
"Och vad dig anbelangar så vill jag bara helt enkelt inte ha med dig att göra". Jaha? Vad händer?
All skit du anklagat mig för är ju för fasen hennes ord och åsikter, inte mina? Om jag bara visste vad som fick dig att tro att jag var med på detta..?
Så ledsen. Snart jul. Din julklapp kommer göra ont att slå in.. Ont att lägga undan sålänge. Ont att se.
Men vad du än tror så älskar jag dig mer än du fattar..

Av linn blad - 18 december 2015 13:08

Nu gör jag något som folk säkert kommer gå i taket av. Jag vet inte om det kommer att funka eller nånting men jag tröttnade igår. Jag och manne satt och hade mysigt i soffan med pepparkakor o julmys då han ställer sig på knä precis bredvid mig och bajsar. I blöjan förvisso men det var liksom inte diskret nånstans o verkligen inte julmysigt heller. Det var så jag såg hur blöjan började puta, hörde hur den kladdiga korven liksom gled ut långsamt och lukten var nog tio gånger så tydlig och precis lika ickejulmysig. Då kom jag på det. Det är dags. Dags att på allvar lägga ner blöjorna för vår grabb.

Vi har ganska länge försökt pott-träna sådär halvhjärtat. Låtit han gå blöjfri en eller ett par stunder om dagen o klappat händerna när han gjort på pottan. Men det händer inte mycket. Så idag var det nog.

Idag tog jag av honom blöjan, satte på honom ett par kallingar o byxor, ställde fram pottan och fixade toaletten med en pall och hans barn-ring. Sen sa jag till honom att han helt enkelt "inte behöver blöjan längre, att han är stor kille nu och att jojis kan få dem blöjorna, hon som är bebis. Sen kan du ju lära henne hur man gör när hon är stor".
Självfallet kommer jag inte banna honom för eventuella olyckor. Bara säga "ojdå så det kan bli", tvätta av honom och byta till rena byxor o kallingar. Kanske att jag visar vart det skulle tagit vägen, pottan eller toan. Ingen press ingen panik. Inatt får han blöja. Men nu får vi se hur detta går!

Av linn blad - 18 december 2015 07:59

Vanligen taco-fredag men inte idag, för idag är viktor på julbord efter jobbet och sen skulle han bowla. Så jag är tacolös idag. Eftersom manne knappt äter nån tacos ändå så känns det lite överdrivet att krångla med det idag. Blir nog nåt smidigt o ickekomplicerat idag.
Inatt har jag fått sova! Inte för att jojis har sovit som en gris utan för att hon sovit hos farmor i natt. Helt galet va gott jag sovit. Det var behövligt efter natten till igår när hon sov så otroligt dåligt och jag sov sammanlagt 20 minuter på hela natten. Kl 6 var det gomorron för mig o ta emot lillan när farmor skulle till jobbet.
Nu är det mysstund med mannefisen o barnprogram medan jojis sover lite. Sen ska jag försöka fräscha till mig lite o städa lite så det inte ser så förjävligt ut. Kanske skulle patrik komma o ta en kaffe med mig senare, sen blir det eventuellt att köra en sväng. Får se hur dagen blir, igår hade både manne o jojis feber.
Nu ska jag fortsätta att göra ingenting en stund o hoppas idiotvärken släpper.

Hörs senare

Av linn blad - 16 december 2015 23:54

Här ligger jag och ser dum ut, kan ju glömma att somna än. Jag sov i förmiddags när manne åkte med farmor till eksjö för återbesök och efterkontroll (efter rör-i-öronen-operationen) och jojis sov. Sen sov jag en stund till när viktor kom hem. Så hur ska det gå nu då? Första sovstunden i förmiddags sov jag dock inte speciellt gott. Drömde massa konstigheter, sånna där drömmar som är sådär otroligt intensiva och färgsstarka att man är helt slut när man vaknar.. Om ni förstår hur jag menar. Idag till exempel, drömde att jag var med några av alices klasskompisar och självaste pippi långstrump! Inte illa alls haha. Vi promenerade över antarktis till råga på allt och upp för en sjukt lång trappa mot ett hus, som det av nån anledning försvann mer o mer prylar ifrån ju längre vi kom i trappan. Sen ritade vi och jag hittade en lila penna under bordet som dessutom gjorde rutmönster när man ritade med den. Vi konstaterade att det var "lennes mammas penna". Ibland kan man undra vart allt man drömmer kommer ifrån.

I övrigt har jag inte gjort någonting knappt. Har vart så sjukt trött idag och värken har vart ganska kraftig. Igårkväll hade jag så ont att jag låg o vred mig som en mask. Idag något bättre.
Lillan sover oroligt. Hon vaknar till och bökar runt med jämna mellanrum, kanske har hon lite magknip eller också är det tänderna. Hon har iallafall en tand som lär bryta igenom vilken dag som helst nu. Svullet och rött vid tandköttskanten!

På tal om tänder, Linnea tappade sin första tand i förrgår! Den har vart lös läääänge men hon har inte vågat dra ut den. Nu i måndags var jag hemma hos Hasse efter Mannes luciafirande på dagis, i väntan på att vi skulle åka vidare på Neas lucia. Då fick jag henne att knyta en sytråd runt tanden och andra änden i ett dörrhandtag och be pappa öppna dörren fort så tanden drogs ut. Haha hon gjorde som jag sa men när hon skulle kliva bakåt så tråden skulle vara sträckt och förberedde sig på rycket så gick backade hon lite för fort och råkade slita ut tanden själv innan dörren öppnades haha. Hon förstod nog inte vad som hände. Men inga tårar över det heller, hon vart så glad och stolt så, älskade skitunge!

I fredags när vi skulle sova hos farmor/svärmor Christina så tyckte jag att jag var såå smart som kommit på en fiffig liten idé, nämligen en "sittlåda" till Jojo.
"Varför har ingen kommit på detta tidigare?" Frågade jag.
"Det var det nog någon som gjorde för sisådär 150 år sen" svarade Christina. Hahahaha.
Gjorde en egen sådan här hemma idag iallafall. Det är helt enkelt en vanlig kartong, bananlåda tex, som man lägger något mjukt i, tex täcke. Stort nog att hänga över de hårda kanterna. Sedan sätter man ungen i kartongen och stöttar upp med en kudde om man så vill. Perfekt om man som jag har en bebis som rullar iväg eller hasar/kryper iväg och man kanske vid tillfälle vill eller behöver ha dem på ett ställe en stund. Om man nu inte har en gåstol eller babyhage (används det ens längre?) eller hoppgunga eller babysitter osv. Både mysigt och lätt att förflytta. Rekommenderar att man släpar med sig kartongen och inte försöker lyfta med sig den om ungen sitter i, jag litar iallafall inte på en kartong. Skulle den gå sönder så är det ju en billig reparation med silvertejp eller i värsta fall en ny kartong haha.

Stolt tjej som precis tappat sin första tand!

Johline sitter o tittar i boken i sin sittlåda!

Av linn blad - 15 december 2015 13:47

Det har varit lite turbulent med familjen, mamm och syster och nu har det spårat ur rejält. Det är egentligen dem som krigat nu i flera månader. Jag har egentligen inte varit med i deras krig men dragits med och hamnat ikläm flera gånger, ofrivilligt och handlöst. Först var det morsan som fick ett spel och inte ville veta av mig. Men hon ångrade sig, vi pratade och nu har vi faktiskt ganska bra kontakt. Nu är det syster som fått spel och inte vill ha med mig att göra. Pga deras skit. Jag fattar ingenting. Mamma fattar inte heller någonting. Men tydligt gjorde hon klart för mig på sms att hon inte vill ha någonting mer med mig att göra. Med ett allmänt konstigt meddelande där hon benämner min äldsta dotter och att hon kastat bananskal på hennes golv, att hennes dotter har ett bättre uppförande än mina, att jag o mamma ska hålla oss till varandra, att det inte är hon som har borderline, att vi gjort henne mer illa än någon ska behöva uppleva och sist men inte minst, att "om du knaprar piller ska inte jag ha skiten för det". Jag fattar ingenting. Verkligen ingenting. Så jävla ledsen är jag. Min syster vände mig ryggen efter en inciden för typ 2 år sedan. Jag förstod henne då men självklart gjorde det ont. När hon pratade med mig igen, förlät mig, var jag så tacksam.. Så värdefullt det var. Nu förlorar jag henne igen. Utan förklaring. Det är så.. Nör man förlorat en bror till änglarna och bara har en syster kvar i livet, då gör jävligt ont att förlora henne... Om jag bara kunde få en förklaring..

Av linn blad - 14 december 2015 10:03

I eftermiddag ska vi fört till dagis o kolla när manne lussar och sen till skolan och titta på nea när de lussar. Manne har inga kläder till detta. Varken tomtedräkt eller pepparkaksgubbedräkt. Som vanligt är jag ute i sista minuten. Fattar inte, som att det liksom skulle dimpa ner lussekläder från himlen liksom. Så jävla tröttsamt. Blir o leta i panik nu. Haha skit

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards