Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Barnlediga!

Av linn blad - 23 januari 2016 15:46

De stora tjejerna är hos sin pappa, lilleman är hos farmor och lillfisan är hos mormor. Det är jag och viktor och våra fantasipolare! Hahaha

Istället för att ta det lugnt och njuta av egentiden så bygger vi vägg! Tack goa svärmor för att du sponsrat detta <3 Vart och inhandlat gipsskivor till ena väggsidan, den mot sovrummet till. Den andra sidan, mot vardagsrummet till, hade vi också tänkt sätta skivor på, alltså vägg på båda sidor. Vi har haft själva reglarna på plats sen i höstas typ (jag veeet, vi är snabba som vinden!) och haft mitt stora tjocka överkast uppsatt som "provisorisk vägg" på sovrumssidan (stängde ju iallafall ute ljuset för lillfia). I storarummet har vi, utan att tänka på det, börjat använda reglarna som hyllor. Och idag kom goa svärmor med ett förslag som faktiskt lät rätt najs. Att vi skulle sätta gipsskivor som vägg från sovrumssidan och sen göra en smal hylla av de tvärgående reglarna från storarumssidan. Det kan bli jävligt snyggt. Vi har spånat lite på detta o vi ska nog göra så att vi sätter hel vägg från sovrumssidan och halva väggen från storarumssidan, upp till brösthöjd på mig eller så. Sen plockar vi ner de tvärgående reglarna och målar dem i svart eller nåt sånt. Därefter tapetserar vi den halva väggen i storarummet och baksidorna på sovrumsskivorna (som kommer bli hyllans "botten". Har en snygg tapet som ska likna tidningspapper med lite typ rubriker o snygga typsnitt. Och sedan sätter in de målade reglarna/hyllplanen igen. Nu lät detta säkert helt snurrigt men jag tror det skulle bli jävligt snyggt trots att det blir en liten smula mer jobb haha. Så det blir nog så. Ska lägga in före och efterbilder sen!

Men vi gör inte hela jobbet idag. Viktor är iväg och fixar spackel då vi lyckats muckla sönder en kant och ska se om skivam går att rädda, i annat fall får vi köpa en ny. Inte hela världen men testar spackel först. Spackel behöver vi ändå sen. När vi är klara med byggandet för idag, dååååå jävlar ska vi ta det lugnt och njuta av barnledigheten. Kanske lagar fixar nåt gött att käka ikväll eller om vi tar nåt smidigt och slänger oss i soffan. Eller om vi spelar nåt och sen sätter oss och gör vad fan vi vill.

Sååå najs änna

Från vardagsrummet

Från sovrummet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn blad - 24 mars 2016 07:39

Ja, i ca 6 veckor har dett pruttat om min lunga. Ja, pruttat! Det är det närmaste beskrivande ordet jag kan komma på. Det liksom bubblar/raspar i den när jag andas. Till slut gick jag till läkaren då i förrgår och hon började småskratta när hon lyssn...

Av linn blad - 29 februari 2016 15:59

Tiden springer iväg nu. Hade tjejerna förra veckan och igår när de åkte till sin pappa så kändes det ungefär som att de vart här på fika och inte som att de vart här en hel vecka. Saknar dem redan dessutom. Nu har vi piggnat till äntligen efter inf...

Av linn blad - 13 februari 2016 23:45


Idag blev jag klar med lilla kanin. Jag minns inte vart jag hittade mönstret men jag har gjort om det lite ändå. Hur som helst, denna lilla kanin ska nea få. Alice står på tur. Sånt jag gör när jag inte har nåt att göra. ...

Av linn blad - 13 februari 2016 16:57

Herrejävlar vilken vecka. När flickorna kom i söndags var de sjuka, feber och hosta. Alice toppade febern med 41 grader, helt sjukt. Linnea fick åka med pappa hasse för att inhaleras i jönköping en kväll men de gjorde inget. I förrgår morse fick Johl...

Av linn blad - 8 februari 2016 08:25

Linnea har vattkoppor för andra gången i sitt liv, det är visst väldigt ovanligt, på det har hon åkt på nån influensa med hög feber och hosta, det har även Alice gjort. Manne har nåt vajsing med magen och springer på toa ofta. Idag är det lite bättre...

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards