Alla inlägg den 17 januari 2016

Av linn blad - 17 januari 2016 23:25

Igår när vi satt och fikade med min svärmor, viktor och alla barnen så kom linnea springandes med en piratmask och försökte skrämma mig. När hon tog av sig masken såg jag att hon såg annorlunda ut, något var inte riktigt som det skulle men det var så diffust att jag var osäker på om jag inte inbillade mig.
Vi var på väg ut för lite pulkaåkning så alice kunde prova skidorna hon fick i julklapp och för att vädra bebis och lillkillen. Sen gick vi hem och alice och nea stannade på lekplatsen. När de kom hem vid 17-tiden så tog jag mig en ny titt och då vart det så tydligt att det inte gick att missa, det fanns liksom ingen tvekan om saken. Min dotter är förlamad i vänster ansiktshalva (se bild längre ner).
Jag ringde 1177 och beskrev hennes tillstånd, att hon mår helt bra och är som vanligt förutom att hennes vänstersida då. Sköterskan på 1177 sa åt mig att vi skulle åka in till ryhovs barnakut men bad att få ringa upp mig när hon förberett dem. Sagt och gjort men tydligen så ville sköterskan på ryhovs barnakut prata med mig, så vi fick lägga på så de kunde ringa upp. Vilket de också gjorde. Så jag fick redogöra ytterligare en gång att hon inte är allmänpåverkad eller febrig men att hennes förlamning blivit väldigt mycket värre på tre timmar och jag är orolig.. men då var det inte akut? Vi skulle vänta tills inorn (idag blir det ju). Men jag kunde inte tillåta det så jag tvingade iväg viktor och nea redan igårkväll.
De gjorde inte så mycket på sjukan men de misstänker eventuellt borrelia. Men det finns mycket värre orsaker till ansiktsförlamning och jag har hemska katastroftankar som jag inte rår över. Imorgon klockan nio har hon tid för dessa prover.. Tur hennes pappa ska följa med henne, jag blir ju bara svimfärdig av nån anledning.
Min älskade lilla solstråle, mamma älskar dig, bli bra nu!

På första bilden bad jag henne knipa igen ögonen så hårt hon kunde, på andra bilden bad jag henne att le så stort hon kan. Det är så tydligt och jag är så orolig att jag mår illa.

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards