Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Älskade Linnea

Av linn blad - 18 januari 2016 20:55

Hon var visst väldigt duktig och modig idag på sjukhuset. Trots att första läkaren fick sticka henne i ryggen fem eller sex gånger så hade hon legat helt still och varit lugn. Till slut kom en annan läkare och han stack rätt med en gång. Linnea fick bedövning och lite lustgas under tiden och jag är stolt över min lilla tjej.
Svaret fick de någon timme senare och tydligen finns inga tecken på borrelia i ryggmärgsvätskan. Vi skulle avvakta någon vecka så de hinner analysera provet vidare, sen skulle de ringa om vidare provsvar eller vidare utredning.
Samtidigt som jag andas ut och lättat tänker "gud va skönt att hon inte har borrelia!" Så går tankarna på högvarv, vad är felet då? Vad är då orsaken till hennes förlamning? Fyfan säger jag. Denna veckan blir den längsta i världshistorien. Jag är så jävla orolig och samtidigt som jag försöker låta bli att måla fan på väggen så kan jag inte sluta tänka "tänk om ungen har en hjärntumör!?". Nu vill jag inte ha kommentarer som "oroa dig inte, såklart hon inte har nån hjärntumör", inga sådana kommentarer tack. Min dotter är förlamad och jag har all anledning i världen att vara orolig, jag älskar henne ju. Och hjärntumör, även om det är den allra värsta tänkbara och kanske mest osannolika orsaken till hennes förlamning, så är det dessa tankar som maler i mitt huvud. Nu sover de små och jag sitter här i soffan, ensam med mina katastroftankar och min ångest. Jag är livrädd. Det hjälper inte att jag intalar mig själv att jag ska sluta måla fan på väggen, släppa oron och ta mig i kragen, jag oroar mig ändå. Tills hjärntumör är helt uteslutet kommer dessa tankar att fara fram och tillbaks, det bara är så.
Älskade unge, du gör mig gråhårig...
:'(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn blad - 24 mars 2016 07:39

Ja, i ca 6 veckor har dett pruttat om min lunga. Ja, pruttat! Det är det närmaste beskrivande ordet jag kan komma på. Det liksom bubblar/raspar i den när jag andas. Till slut gick jag till läkaren då i förrgår och hon började småskratta när hon lyssn...

Av linn blad - 29 februari 2016 15:59

Tiden springer iväg nu. Hade tjejerna förra veckan och igår när de åkte till sin pappa så kändes det ungefär som att de vart här på fika och inte som att de vart här en hel vecka. Saknar dem redan dessutom. Nu har vi piggnat till äntligen efter inf...

Av linn blad - 13 februari 2016 23:45


Idag blev jag klar med lilla kanin. Jag minns inte vart jag hittade mönstret men jag har gjort om det lite ändå. Hur som helst, denna lilla kanin ska nea få. Alice står på tur. Sånt jag gör när jag inte har nåt att göra. ...

Av linn blad - 13 februari 2016 16:57

Herrejävlar vilken vecka. När flickorna kom i söndags var de sjuka, feber och hosta. Alice toppade febern med 41 grader, helt sjukt. Linnea fick åka med pappa hasse för att inhaleras i jönköping en kväll men de gjorde inget. I förrgår morse fick Johl...

Av linn blad - 8 februari 2016 08:25

Linnea har vattkoppor för andra gången i sitt liv, det är visst väldigt ovanligt, på det har hon åkt på nån influensa med hög feber och hosta, det har även Alice gjort. Manne har nåt vajsing med magen och springer på toa ofta. Idag är det lite bättre...

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards