Alla inlägg den 19 september 2015

Av linn blad - 19 september 2015 22:25

alltså vafan. Röda veckan innebär visst både mensvärk och migränanfall efter migränanfall. Vaknade ju för några dagar sen och hade hemskingmigrän, som höll i sig till igår. Idag var det okej fram till 15-tiden då jag fick ett nytt anfall med aurasymptom denna gången. Först synbortfall och därefter börjar det blixtra och flimra. Sedan kommer illamåendet, ljudkänsligheten och ljuskänsligheten. Därefter den vidriga huvudvärken. Så det blev att slänga i sig både dubbel treo och en migräntablett jag fått av en kul typ. Sen sidoläge i sängen med öronproppar och johlines klänning som ögonbindel. Samtidigt som jag ville spy av mensvärken OCH knät jävlades lite extra just då. Jag var SÅ ynklig. Efter en stund kunde jag gå upp och sätta mig i soffan med barnen medan viktor fixade mat. Men helt gick det inte över och har inte gjort än..

Har iallafall orkat ha lite lördagsmys med döttrarna tre. Viktor tog med sig Manne och åkte ut till sin mor i skede.
Jag o flickorna kröp ner i soffan under mitt täcke och åt chips och popcorn och choklad. Mysigt!

De var på jourcentralen med manne också. Han gjorde sig nämligen illa på studsmattan tidigare. Det är lite oklart vad som hände men han blev jätteledsen och höll sig för benet och när jag ställde ner honom efter att ha hämtat in honom så tycktes benet vika sig och han var ledsen. Det fortsatte tydligen att vika sig även ute hos farmor och han "överlyfte" benet när han gick, så det blev att ringa 1177. Dom fixade tid på jourcentralen, som i sin tur skickade hem honom efter en snabb koll. Läkaren kunde inte se några skelettskador, men röntgade inte heller?! Hade han röntgensyn tro?
Vi skulle komma tillbaks på måndag om det inte blev bättre under morgondagen. Så nu får vi vänta o se.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards