Direktlänk till inlägg 15 september 2015

Lite gladare inlägg

Av linn blad - 15 september 2015 21:55

en lång dag har det varit. Lång men bra. Jojis (johline) sov inte alls bra i natt, stackarn har sån hosta. Hon har vaknat och gråtit varje gång hon hostat, dvs var femte minut, hela natten. Så det blev inte mycket sömn för vare sig henne eller mig. Men viktor lät mig sova ett par timmar på förmiddagen efter att han kört de stora flickorna till skolan, så jag har klarat dagen ändå! Helt bäst är han, min make <3
Manne sover något bättre nu tack vare theralendropparna. Jag avskyr att ge honom theralen. Avskyr. Men då ataraxen han fick först inte hjälpte så fick vi pröva något annat. Trots vår avsky... Ungen måste ju få sova, annars mår han inte bra, det märks så tydligt, då slutar han äta. Får hoppas vi kan få en utredning på hans sömnproblem på torsdag också. På torsdag ska vi till barnmottagningen i eksjö gällande hans sömnproblem och lite annat, tex att han inte pratar. Han är tre år i oktober men säger bara enstaka ord. Imorn har vi tid hos bvc-psykologen men det kommer inte funka med viktors jobbtider så det får vi boka om. Alldeles för sent som vanligt. Typiskt oss.
På fredag ska manne opereras. Han ska få rör i öronen. Om han lyckas hålla sig frisk denna gången. Har honom hemma från dagis sedan förra veckan just i hopp om att han ska vara frisk så operationen blir av.
Vem vet, talet kanske kommer direkt sen..

Imorgon har alice och nea studiedag så imorgon är alla fyra ungar hemma hela dagen. Ska bli mysigt.

Måste berätta om nåt gulligt som hände idag. Jag la jojis i sin säng och gick på toaletten. När jag sitter där inne hör jag att hon blir ledsen så jag skyndar på. Hon tystnade innan jag kom ut men jag gick för att kolla till henne. Först blev jag rädd och tänkte "nu är hon mosad", för där satt manne. Men så såg hag... Han hade klättrat upp och satt sig i hennes spjälsäng när han hörde henne gråta. Han hade lagt henne till rätta på kudden, lagt hennes ben i sitt knä, gett henne en nalle och hennes snuttis och nappen.... Och satt och strök hennes kinder och panna och sjöng för henne! När han fick syn på mig så rynkade han ögonbrynen, tittade strängt på mig, satte fingret för munnen och sa shhhh!
Åh min älskade lille grabb. Så snäll.



Sen kom flickorna hem från skolan men blev hämtade direkt av sin pappa som fyllde 30 idag. Grattis till gamle mannen haha.
Därefter blev det middag. Jag glömde ju att inte de stora tjejerna skulle äta med mig idag så det blev en jävla massa över. Tur min goa svärmor kom och hjälpte mig att käka upp maten haha. Fortfarande inte slut.

Nu sover alla ungarna. Själv ska jag sätta mig o läsa teori.

:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn blad - 24 mars 2016 07:39

Ja, i ca 6 veckor har dett pruttat om min lunga. Ja, pruttat! Det är det närmaste beskrivande ordet jag kan komma på. Det liksom bubblar/raspar i den när jag andas. Till slut gick jag till läkaren då i förrgår och hon började småskratta när hon lyssn...

Av linn blad - 29 februari 2016 15:59

Tiden springer iväg nu. Hade tjejerna förra veckan och igår när de åkte till sin pappa så kändes det ungefär som att de vart här på fika och inte som att de vart här en hel vecka. Saknar dem redan dessutom. Nu har vi piggnat till äntligen efter inf...

Av linn blad - 13 februari 2016 23:45


Idag blev jag klar med lilla kanin. Jag minns inte vart jag hittade mönstret men jag har gjort om det lite ändå. Hur som helst, denna lilla kanin ska nea få. Alice står på tur. Sånt jag gör när jag inte har nåt att göra. ...

Av linn blad - 13 februari 2016 16:57

Herrejävlar vilken vecka. När flickorna kom i söndags var de sjuka, feber och hosta. Alice toppade febern med 41 grader, helt sjukt. Linnea fick åka med pappa hasse för att inhaleras i jönköping en kväll men de gjorde inget. I förrgår morse fick Johl...

Av linn blad - 8 februari 2016 08:25

Linnea har vattkoppor för andra gången i sitt liv, det är visst väldigt ovanligt, på det har hon åkt på nån influensa med hög feber och hosta, det har även Alice gjort. Manne har nåt vajsing med magen och springer på toa ofta. Idag är det lite bättre...

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards