Direktlänk till inlägg 26 november 2015

Något har hänt

Av linn blad - 26 november 2015 22:04

Ja. Jag hade ett samtal med någon över en tvätthög medan vi vek. Jag väljer att inte gå in på med vem och om vad vi pratade om. Ett samtal som sådde ett frö i min hjärna. Som satte snurr på mina tankar och startade en hel tankeverkstad. Tänk att man kan få så många insikter..

Jag har allt. För att sammanfatta det kort: Fyra fantastiska ungar, en underbar man som står ut med mig, bra vänner, familj och nära och kära i min omgivning, som sätter värde på min tillvaro och som betyder mycket i mitt liv. Detta är så tydligt. Det är detta som är "meningen med mitt liv"!

Mitt liv är här och nu. Igår är förflutet och imorgon är framtid, jag lever här och nu. Ingenting av allt det som betyder något och gör mitt liv värt att leva, är att ta för givet. Det finns inga garantier för att det jag älskar och värdesätter högst just nu, finns kvar imorgon. Jag kan inte räkna med att det jag kallar "meningen med mitt liv" finns kvar imorgon. Skrämmande va?
Men det finns här och nu.

Sen kommer ödet. Vad som sker och hur det ser ut i framtiden är enligt många upp till vårt öde att avgöra.
Så är det nog. I slutänden är det nog just helt upp till vårt öde hur livet blir.
Kan jag avgöra mitt öde? Nej.
Kan jag påverka mitt öde?
Till viss del! Jag kan öka mina förutsättningar för att behålla "meningen med mitt liv", allt det där fantastiska jag skrev om högre upp. Jag kan inte räkna med att få behålla det, kan aldrig ta det för givet, men jag kan göra mycket av det jag själv kan påverka. Genom att på ett ärligt sätt rannsaka mig själv, plocka fram det som gör mig till mig, lära mig att se mina brister och därefter börja arbeta med mig själv för att rätta till dessa. Jag måste även lära mig att se mina "kvaliteter" och fördelar och uppskatta mig själv för dessa.
Jag kan aldrig göra mer än mitt bästa. Samtidigt kan jag alltid göra mitt bästa. Med de orden i bakhuvudet kan jag ta mig an mitt arbete med mig själv, för att försöka rätta till mina fel och brister, med hela min själ för jag kan aldrig misslyckas. Så länge jag gör mitt bästa så kan jag inte misslyckas.

Man kan aldrig bli felfri, ingen är perfekt! Men man kan alltid utvecklas. Jag har en del att jobba med hos mig själv för att bli en bättre mamma, en bättre fru, en bättre vän, en bättre syster, en bättre människa med bättre självförtroende, självkänsla och ett vidare perspektiv.

Jag kan inte påverka allt gällande mitt öde. Men jag kan påverka mig själv, arbeta för att växa som människa, ta vara på "meningen med mitt liv" och leva här och nu.

Ta vara på varandra, här och nu!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn blad - 24 mars 2016 07:39

Ja, i ca 6 veckor har dett pruttat om min lunga. Ja, pruttat! Det är det närmaste beskrivande ordet jag kan komma på. Det liksom bubblar/raspar i den när jag andas. Till slut gick jag till läkaren då i förrgår och hon började småskratta när hon lyssn...

Av linn blad - 29 februari 2016 15:59

Tiden springer iväg nu. Hade tjejerna förra veckan och igår när de åkte till sin pappa så kändes det ungefär som att de vart här på fika och inte som att de vart här en hel vecka. Saknar dem redan dessutom. Nu har vi piggnat till äntligen efter inf...

Av linn blad - 13 februari 2016 23:45


Idag blev jag klar med lilla kanin. Jag minns inte vart jag hittade mönstret men jag har gjort om det lite ändå. Hur som helst, denna lilla kanin ska nea få. Alice står på tur. Sånt jag gör när jag inte har nåt att göra. ...

Av linn blad - 13 februari 2016 16:57

Herrejävlar vilken vecka. När flickorna kom i söndags var de sjuka, feber och hosta. Alice toppade febern med 41 grader, helt sjukt. Linnea fick åka med pappa hasse för att inhaleras i jönköping en kväll men de gjorde inget. I förrgår morse fick Johl...

Av linn blad - 8 februari 2016 08:25

Linnea har vattkoppor för andra gången i sitt liv, det är visst väldigt ovanligt, på det har hon åkt på nån influensa med hög feber och hosta, det har även Alice gjort. Manne har nåt vajsing med magen och springer på toa ofta. Idag är det lite bättre...

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards