Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

AAAAH FYFAAN

Av linn blad - 4 januari 2016 21:47

Inte nog med att jag hittade drivor av äcklig råttskit i mannes sovrum igår så det kalabalik med råttfällor, hysteri och röjning av vinden (make med hjälp av svärmor) och nu ska röja källaren också... Idag var det nog tamejfan den värsta jävla dagen på länge. Att pms och adhd plus glömd medicin går fan inte alls ihop.
Varning för gnäll.

FYFAN rent ut sagt, vilken jävla värdelös skitdag! Började med att få upp alla ungar kl 6 imorse för att komma iväg till läkaren i eksjö för min del. Då inget fritids är anmält detta jullov så var ända alternativet att ta med oss allihop. Allihop var givetvis på strålande morgonhumör och jublade över att gå upp mitt i natten typ. INTE. Alice smällde i dörraren, stampade i golvet, svor o knuffade syskonen. Nea vägrade ta på sig kläder och kröp ihop i soffan o surade. Manne är allmänt treårstrotsig som det liksom bara är. Jojis var den ända som var någorlunda nöjd. Viktor skulle prompt röka och sen sitta o skita i en halvtimme medan jag som knappt sov i natt, hungrig som ett as men tvingad att vara fastande inför undersökningen, utan adhd-medicin - sprang runt som ett torrt skinn så trött att ögonen gick i kors o på världens sämsta humör försökte få i ordning ungarna så vi kunde komma iväg. Väl ute, 15 minusgrader och två decimeter snö, fick in ungarna i bilen och åker. Men... Det lät konstigt som fan om bilen. Sen luktade det. Sen rök det. Då stannade vi o kollade, nämen titta punka! Va kul. 15 minus, sura ungar, trött o utsvulten mamma, stressad man o punktering. Var ju bara o ringa svärmor så hon kunde komma med ett däck och prylar till att byta på plats. Men nån läkare blev det inte. Vi var inte ens halvklara när tiden redan passerat och kostnad för uteblivet besök var ett faktum. Klockan var 9 när vi lyckats ta oss hem igen, genomfrusna och jag var ännu hungrigare och ännu tröttare och ännu argare...när jag upptäckte att jag inte bara missat läkarbesöket, utan även en körlektion. 480 kr för en körlektion som tillbringades i en iskall, stillastående, punkad bil med fyra sura ungar och en stressad man...
Sen har ungarna var och en för sig vart helt överjävliga precis hela dagen. Alice kan verkligen vara käftig och rent provokativ att man kunde tro hon var tonåring.. Ber man henne va tyst så tittar hon snett med trots i blicken och höjer ena ögonbrynet och säger "eeeh men du får ju prata?! Varför får du prata om jag ska va tyst?! Tror du att du kan bestämma de elle?!". Exakt så har hon hållt på hela dagen. Mot mig. Med syskonen har hon antingen lekt på så vis att hon dundrat fram o tillbaks över golvet och bara vrålat, flängt runt halvt hysterisk utan röd tråd i något och plötsligt fått vredesutbrott och slagits. Nea har totalstruntat i vad jag sagt eller nekat. Alltifrån att ha åkt runt i jojis gåstol till att ha hällt kaffepulver i huvudet på manne. Manne är trotsig, treårsåldern ja som sagt det bara är så.
De har bråkat med mig eller varandra konstant heeeeeela dagen. De fick sitta i var sitt rum i en timme flera gånger idag och de gav sig liksom inte. Det slutade med att vi lipade allihop till slut och jag försökte baka bullar mitt i dramatiken.
På detta har jag fruktansvärd morfinabstinens fortfarande. Dessa förbannade värktabletter som verkligen torterar mig nu när jag valt att inte äta dem längre. Jag har hellre ont, för omt har jag ändå. 12 dagar utan men det kryper o krälar i huden, känner mig som en läsk i blodet, lederna värker, jag mår illa och tål ingenting utan att börja grina. Men bort ska det. Inga jävla piller här inte. Inte hjälper det att jag ser ut som att jag vore i fjärde månaden efter alla bullarna som dessutom gav mig tidernas halsbränna så att jag nu har både halsbränna och mensvärk. Bullarna som jag enbart kunnat svulla i mig pga glömd adhd-medicin idag. Då blir jag sån, knölar i mig mat och typ bullar eller annat gott och onyttigt.
Detta var seriöst sämsta dagen på år alltså. Fyfan. Att jag behövde klaga av mig lite.

Kvällen blev lugn. Än sålänge iallafall. När manne o jojis somnat så hade vi lite mys i soffan jag o tjejerna. Sen satte vi oss på en filt på golvet och spelade zombiememory om vem som skulle bestämma mat imorgon. Det stod lika mellan mig och alice med 15 par vardera så vi fick avgöra spelet med att slå tärning. Jag vann! Haha! Men som tur var så sa de båda "gooooottigooooottgoooott" när jag presenterade matförslaget. Nämligen chorizogryta med bacon, paprika, chili, creme fraich och vitlök o lite sånt där göttigt. Som vi åt på nyårsafton senast, men det är seriöst så jäkla gott att man kan käka det jämt. Typ. Och ingen av dem är dålig förlorare heller, så det var ingen fara. Tror vi gör samma sak imornkväll för det var så himla mysigt.
Nu sover alla ungar. Friden lägger sig över min soffa. Jag ska fira att dagen slutade väl trots allt med ytterligare en bulle och sen ska jag sätta mig på hela ryggen o glo på tv!


Obs ja jag har själv skaffat mina barn, det vet jag och jag älskar dem alla så otroligt mycket och skulle inte byta mitt stressiga småbarnsliv med alla snoriga näsor eller bajsblöjor mot någonting i universum. De är mitt universum, det är för dem jag lever och även att jag gnäller så älskar jag att ha dem omkring mig. Bara så ingen tror eller får för sig att jag inte tycker om att ta hand om mina barn.
Eller tycker att jag bara klagar... Ääääsch skit ner sig då för detta är min blogg o jag klagar på vad jag vill här. Har ont i tån också för den som vill veta. Gonatt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av linn blad - 24 mars 2016 07:39

Ja, i ca 6 veckor har dett pruttat om min lunga. Ja, pruttat! Det är det närmaste beskrivande ordet jag kan komma på. Det liksom bubblar/raspar i den när jag andas. Till slut gick jag till läkaren då i förrgår och hon började småskratta när hon lyssn...

Av linn blad - 29 februari 2016 15:59

Tiden springer iväg nu. Hade tjejerna förra veckan och igår när de åkte till sin pappa så kändes det ungefär som att de vart här på fika och inte som att de vart här en hel vecka. Saknar dem redan dessutom. Nu har vi piggnat till äntligen efter inf...

Av linn blad - 13 februari 2016 23:45


Idag blev jag klar med lilla kanin. Jag minns inte vart jag hittade mönstret men jag har gjort om det lite ändå. Hur som helst, denna lilla kanin ska nea få. Alice står på tur. Sånt jag gör när jag inte har nåt att göra. ...

Av linn blad - 13 februari 2016 16:57

Herrejävlar vilken vecka. När flickorna kom i söndags var de sjuka, feber och hosta. Alice toppade febern med 41 grader, helt sjukt. Linnea fick åka med pappa hasse för att inhaleras i jönköping en kväll men de gjorde inget. I förrgår morse fick Johl...

Av linn blad - 8 februari 2016 08:25

Linnea har vattkoppor för andra gången i sitt liv, det är visst väldigt ovanligt, på det har hon åkt på nån influensa med hög feber och hosta, det har även Alice gjort. Manne har nåt vajsing med magen och springer på toa ofta. Idag är det lite bättre...

Presentation


Halloj! Linn heter jag, gift med Viktor, bor i vetlanda, född 88, har 4 guldklimpar till barn.. Jag gillar att pyssla, teckna, smyckestillverkning, virka/sticka som en liten tant och sjunga. Född o uppvuxen i göteborg. Livet är inte alltid enkelt för mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards